Slipcursus indeling cursus
De slipcursussen worden bij ons gegeven op basis van 3 cursisten per auto die elkaar onderling aflossen met achter het stuur te zitten. Bij andere aanbieders is dit 3 tot 4 cursisten per auto.
Veel oefenen
Tijdens het rijden van 1 ronde op het circuit kom je 2 slipvlakken tegen. Na 3 ronde's heb je 6 x geoefend en wordt er gewisseld van bestuurder. Dat gaat gedurende de cursus achter elkaar door.
Leren ook als je niet achter het stuur zit
Je leert ook van de aanwijzingen die de andere cursist krijgt van de instructeur waardoor je later je eigen weer kan verbeteren.
Onzeker?
Laat dan eerst iemand anders beginnen met de nieuwe oefening daar leer je enorm veel van voordat je zelf aan de beurt bent.
Alleen oefenen - Privé les ?
Wij zijn de enige slipschool in Nederland die 2 cursussen verzorgen waarbij je niet klassikaal les krijgt. Deze lessen zijn behoorlijk intensief, erg leerzaam maar wel vermoeiend.
Welke slipcursus past het beste bij mij?
De Classic cursus (deze gebeurt net zoals de andere slipscholen in Nederland op een nat glad wegdek). Prima om alle vaardigheden te leren, maar je ziet wel van te voren waar het weggedeelte glad is. Je hebt de keuze uit een kennismaking cursus (75 minuten of 2 uur durende training). Of je kiest voor een 3 uur, 4 uur of volledige cursus. Hoe langer de cursus duurt hoe meer oefen momenten je krijgt. Tevens worden er ook meer oefeningen gedaan.
De Special cursus (een combi van de natte baan en de skidcar) Bij de skidcar weet je nooit hoe glad het is (van ijs, sneeuw tot wat zand op het wegdek) Omdat de instructeur de grip tussen band en asfalt kan aanpassen weet je ook nooit van te voren waar het glad is. Oefenen met de skidcar is realistischer.
Welke oefeningen ga ik doen
We hebben allemaal wel eens iets meegemaakt in het verkeer dat je volledig de macht over het stuur kwijt was. De situatie is voor iedereen verschillend. Kijk bij welke cursus jij het meest baat hebt en of de oefening ertussen staat die je graag zou willen oefenen